Az én kedvenceim

Ajtón kívül

Mindenről,amit éppen nem otthon csinálok. Menni kell, mert életed végén Szent Péter nem azt kérdezi, hogy mit sikerült összegyűjtened és arra sem kiváncsi, rendesen nyírtad-e a füvet. Csak az érdekli, mit láttál a világból, amit neked teremtettek. Ahogy most állnak a dolgaim itthon, ez inkább múltbanézés lesz, mint élő közvetítés. Mivel a kronológia sosem volt erősségem, lesz egy kis csapongás is az időbeliségben. Ha üzenni akarsz nekem, írj a tomware @ indamail.hu címre!

Friss topikok

2011.01.13. 21:20 tomware

Hogyan kell villámot fényképezni?

 Az elmúlt hetekben 3 ismerőssel is beszélgettem, aki szóba hozta a villámok fényképezését. Megigértem nekik, hogy leírom, egészen pontosan továbbítom azt a pár sort, amit Sándornak (Sundoor) írtam le pár éve. Egy kis nyáridézés, íme!

 

Az eddigi legjob (és egyben a legelső) villámfotóm. Ha látni akarod a többit is, kattints a képre!

Alapvetően 2 módszer használatos: az első módszer számít a hivatalos eljárásnak, de a második is működhet. Íme:

 

1. módszer:

Villámot fényképezni egyszerű.
Alapfeltételek:

1. Kezdődő zivatar (ennek hiánya kizáró ok)
2. Fényképezőgép (Hiánya szintén kizáró ok, de önmagában nem elég)
3. Fényképező-állvány. (Enélkül is lehet, de nem lesz éles)
4. Este vagy éjszaka (ez a feltétel 24 óránkén rendszeresen előáll)

Miután elkezdett sötétedni, és a vihar is olyan irányból közelít, hogy kellően védett helyről tudod fényképezni, a gépet állványra teszed és manuális állásban blendét és időt választassz, ami egy elég hosszú expozíciós időt eredményez  és egy normális esti képet tudsz fényképezni. Nálam ez F18 blende és 30 s idő volt. A fókuszálást kézire állítod, végtelenre veheted, a szűk blende miatt úgyis majdnem minden éles lesz.
Állíts be legalább 2 s késleltetést, hogy az állvány remegése megszűnjön az exponálógomb lenyomása után. Ha van távkioldód, akkor ez nem kell. És ezt újra és újra. Amennyiben elég sötét van, a B (~végtelen) időt is használhatod, ami azért jó, mert csak villámlás esetén kell eldöntened, hogy továbblépsz a következő képre vagy még ugyanarra a képre teszel újabb villámokat.
Célszerű kikapcsolni a zajcsökkentést, mert a darkframe készítése ugyanannyi idő, mint maga az expozíció! Tehát a következő kattintásig várnod kell, pedig tuti olyankor vannak a legszebb villámok.
Ha nem városban csinálod, akkor sötétebb van és hosszabb időkkel is lehet próbálkozni, ilyenkor több villám is lehet egy kockára exponálva, de a túl sok is gondot okozhat!
Nekem 15 expozícióból 6-on lett villám, az első lett a legjobb, kb 3 másik még élvezhető.
Még valami: Ne keserítsen el az sem, ha az első villám a hátad mögött lesz, de gondold át az irányt...

2. módszer:

1. Végy egy fényképezőt vagy egy mobilt, ami tud képet készíteni!

2. Fényképezd le azt a rohadt villámot!

3. Ha sikerült, örülj! Az eredményt lásd alább!

Mivel még bőven van idő a zivatar-szezonig, lesz időd beszerezni a hiányzó kellékeket.

Jó szórakozást

Olykor a 2. módszer is eredményes lehet (Nokia 3110 Classic mobiltelefonnal)

1 komment

Címkék: fotó villám


A bejegyzés trackback címe:

https://tomware.blog.hu/api/trackback/id/tr162582127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsanna Baráth 2016.06.25. 19:52:40

Tegnap este volt egy vihar. Gondoltam megpróbálok villámot fényképezni. Vettem egy fényképezőgépet,de még csak most tanulom hogy kell használni. :)
Sok sok hasznos dolgot olvastam nálad. Én nekem 3 elfogadható kép sikerült a 740 ből. sorozatfelvételre állítottam. Nem tudtam hogy lehet másképp is.
süti beállítások módosítása